E-Rejestracja

EuroMedic

Zasady dobrych relacji dorosły-dziecko — wersja dla dzieci

Jesteś naszym pacjentem — to znaczy, że dbamy o to, abyś był/była zdrowy/zdrowa i dobrze się rozwijał/rozwijała.
W naszym szpitalu pracują lekarze i lekarki, pielęgniarki i pielęgniarze, a także inni pracownicy niemedyczni — każdy z nich jest tutaj po to, aby leczyć, udzielać pomocy, pielęgnować, wspierać i informować Ciebie, ale także Twoich rodziców, dziadków i innych pacjentów.
W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia. Te, które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśnimy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/czuła się dobrze jako nasz pacjent.

  1. 1. Możesz nam powiedzieć, jak lubisz, żeby się do Ciebie zwracać.
  2. 2. Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
  3. 3. Masz prawo do tego, żebyśmy Cię uważnie wysłuchali.
  4. 4. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć — pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  5. 5. Chcemy szanować Twoje uczucia i potrzeby. Jeżeli czegoś się boisz, odczuwasz ból, jest Ci niewygodnie albo nie podoba Ci się coś w przychodni albo na oddziale — powiedz nam o tym.
  6. 6. Jeżeli potrzebujesz czegoś, np. trzymania przez mamę za rękę czy przytulenia, możesz o tym powiedzieć. Na badanie możesz zabrać ulubioną przytulankę.
  7. 7. Wytłumaczymy Ci na czym polega badanie i w jego trakcie będziemy opowiadać, co robimy. Obiecujemy, że będzie tak delikatne, jak to możliwe. Możesz powiedzieć, jeżeli zaboli.
  8. 8. Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
  9. 9. Będziemy szanować Twoją prywatność. W gabinecie obecne są tylko niezbędne osoby. Powiedz nam, jeśli chcesz, aby badanie odbyło się za parawanem.
  10. 10. O czym jeszcze warto wiedzieć:
    1. 1) Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce, rejestratorce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/była bezpieczny/bezpieczna.
    2. 2) Czasem jesteśmy zabiegani i zmęczeni, możemy nie mieć czasu, aby z Tobą dłużej porozmawiać, bo czekają na nas dzieci, które pilnie potrzebują naszej pomocy. Prosimy, nie zniechęcaj się. W takiej sytuacji postaramy się wskazać Ci kogoś, kto będzie mógł odpowiedzieć na Twoje pytania i zaopiekować się Twoim problemem.

 

Na podstawie dokumentu Standardy ochrony małoletnich w Szpitalu EuroMedic S.A. w Katowicach.